- duża pracochłonność rozliczeń
- brak dostępu do bieżącej informacji o rozliczeniach poza biurem
- błędy w rozliczeniach
- niska ściągalność opłat
Rozwiązaniem jest jednolity system działający w chmurze który gwarantuje jednoczesny dostęp do informacji z dowolnego terminala (komputer, tablet, telefon) wyposażonego w przeglądarkę www.
- Wprowadzenie eChronomeraża powoduje zmniejszenie nakładu pracy jaki potrzebny jest do sprawnego prowadzenia działalności lotniczej.
- wprowadzanie lotów do systemu oznacza ich jednoczesne rozliczenie (zmniejszenie stanu konta osoby płacącej za lot)
- wprowadzony lot od razu widoczny jest w zakładce danego pilota oraz statku powietrznego (możliwość podliczania nalotów dziennych i okresowych)
- w przypadku odnotowania wpłaty jest ona od razu widoczna dla pozostałych użytkowników systemu (w każdej chwili można wygenerować aktualną listę dłużników)
- automatyzacja rezerwacji sprzętu
- automatyzacja przeprowadzania egzaminów KWT
- śledzenie kończących się uprawnień
- możliwość drukowania list startowych z poziomu systemu
- możliwość przechowywania kopii dokumentacji w systemie
Dzięki wprowadzeniu eChronometraża organizacja staje się bardziej przyjazna i otwarta dla osób korzystających z jej usług.
- piloci i skoczkowie spadochronowi za pośrednictwem dodatkowego panelu mają dostęp do kompletu
- możliwość dokładnej weryfikacji rozliczeń przez klienta (każdy rozliczony lot zawiera dokładne informacje na temat składników jego ceny)
- można przygotować jasną i atrakcyjną ofertę dzięki rozbudowanemu cennikowi oraz możliwości stosowania konfigurowalnych pakietów
Powyższe założenia towarzyszyły pracom nad pierwszą wersją eChronometraża która powstawała na przełomie lat 2008/2009 przy współpracy z Aeroklubem Białostockim.
Pierwsze wdrożenie nie było jednak końcem pracy nad aplikacją. Od tamtej pory funkcjonalność programu jest stale rozszerzana zgodnie z sugestiami nowych i dotychczasowych klientów.